Først:
Koblingsskift og trækakselskift er ikke umiddelbart beslægtede. Der er ikke noget med "at når man alligevel er der..."
Ved koblingsskift "vipper" du motoren. Det er ikke beskrevet i rep.håndbøgerne. I følge dem starter man med at rense negle og købe sikkerhedssko og derefter afmonterer man batteriet for at skifte en blinklyspære...

.Først af med udstødning (så du får plads til at vippe). Så af med gearvælgeren. Nu skal du have to donkrafte parat. en under gearkassen og en under svinghjulsenden af motoren. Så løsner du gearkasseophænget og sænker hele svineriet vha. de to donkrafte. (Og ja, - trækakslerne kan sagtens blive på!) Nu kan alle boltene mellem gearkasse og motor(inkl. startmotor) tages af, og gearkassen kan trækkes fra motoren. Du kan nu få tilstrækkelig plads til at skifte koblingen. Husk at centrere friktionspladen, når du samler koblingen - ellers får du aldrig motor og gear sammen igen. Tag lige og skift pilotlejet i krumtappen, når du er der!
Vedr. dine trækaksler så må du lige beskrive lidt nærmere, hvor du har slør. Er det på den flange, der kommer ud af gearkassen, eller er det i selve trækakslen? Hvis det er trækakslen, så er der ingen grund til at løsne hjulspindlen, Du kan med en lang umbrachobit tage trækakslen af inde i bærearmen. Grunden til at det er at foretrække er, at når du tager spindlen ud, risikerer du at afstandsstykket mellem de to lejer forskyder sig, og du risikerer også at få en halv grusgrav i lejerne. I hvert fald - hvis du tager spindlen ud, så TOPhygiejne.
Om du kan lave det hele på 10 timer afhænger jo meget af hvor kendt du er med bilen. Det burde sagtens kunne lade sig gøre, hvis ikke der samtidig er 7 andre ting, der lige skal laves.
Held og lykke med projektet!