Forfatter Emne: Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...  (Læst 11670 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #15 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 23:01:49 »
Tænk ... en fed Syncro med begge motorer som upgrade ...

En gelakku med 210 Ampere vejer omtrent 70 kg, måske skulle man montere 30 af de mindre 20-30 Ampere gelakkumolatorer under bussen i stedet for det store grej - så sættes de i række med en maksimalt 150 til 200 Volt ...

Link til batterier - kun som ide - man skal nok have gelsystemer:
http://www.battcenter24.de/produkte/preisliste.htm

12120  12 12A  151 x 098 x 101 mm 3,8 kg  
12170  12 20A  181 x 077 x 167 mm 5,6 kg  
12280  12 28A  165 x 125 x 182 mm 9,5 kg

Nu kan man starte med nogle regnestykker - 30 gelbatterier vejer i alt omtrent 120 til 300 kilogram - helt efter amperebehov ...

Hvem kan hjælpe med at finde en 70HK elmotor i nettet, der samtidig kan bruges sam ladegenerator inde under syncroens tunnel ???

Vægt af en normal Syncro (netto) skal modregnes til tilladt maksimaltvægt af hele opgaven (alt grej med el, akku og Diesel) ...

Og så synes bussen her som "mirakelbus" og pis og papir i miljøområdet ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #16 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 23:07:33 »
Jeg fik engang registreret min gamle Bluestar til 2.805 kilogram totalvægt, det skete med dokumenter fra SK Handels ... og det blev synet ...

Når det var tilladt i Tyskland, er det så også muligt i DK???

Eneste betingelse er dæk (reinforced over 97 lastindeks) og fælger med over 701 kg last pr fælge, det klarer de normale standard alu multivanfælger ... de er tilladt.

Kan man registrere det i DK på den måde med tyske synspapirer?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

PARKHAVE

  • Gæst
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #17 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 23:07:53 »
Det er endnu engang ikke størrelsen, men gørelsen det kommer an på. :lol:  :lol:
Mig bekendt kører super elsportsvognen Tesla ( og her har vi jo insiderviden?? )med laptop batterier, fordi de har længere aktionsradius bl.a.
Så et program på discovery igår sent om el og hybridbiler.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #18 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 23:10:25 »
10.000 små batterier eller et interessant projekt for normale mennesker?

Jeg kender også til TESLA, men de mange små batterier virker lidt stressende på mig, en start med små 25-30 gelbatterier er kun en ide ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

PARKHAVE

  • Gæst

Djursland

  • Gæst
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #20 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 10:37:38 »
hej igen

her er et link til en af de motor der sidder i både og de har også styring osv til dem

http://www.kraeutler.at/index.php/boatmotors.html

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #21 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 15:59:00 »
Ideen med syncroen er da i top, El i byen, raps på landevejen og begge i terræn. Styring er ikke noget problem med en elektrisk akse, men på et eller andet tidspunkt vil elmotoren nok ikke kunne køre hurtigere (men man skal nok heller ikke over 110 i terrænet)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #22 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 16:30:20 »
OK, med 49 KW i den her elmotor er der brug for 233 Volt og 250 Ampere, det må være en hel trailer med batterier:

12120 12 12A 151 x 098 x 101 mm 3,8 kg
12170 12 20A 181 x 077 x 167 mm 5,6 kg
12280 12 28A 165 x 125 x 182 mm 9,5 kg

20 af den midterste batteri kan blive til 240 Volt i række og 400 Ampere, eller tager jeg fejl?

Og så den her elmotor med 49 KW ... den største ind under Syncroens tunnel ... Vi må regne med 300 kilogram ekstra i læas til det her?!

I må gerne rette min elfysikregnestykke (Ampere?), det er længe siden ...

Og denne motor er omtrent 25 cm bred ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #23 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 16:32:33 »
Kan man ikke bare sætte elmotoren på Viskoen????
Så trækker den af sig selv ...

Jeg tænker på de gamle kampvognsystemer der har hydraulisk omsætning ind i en gearkasse, så kommer kraften direkte ind i Viskoen hhv. gearkassen?

Jeg kender ikke meget til Syncroen ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #24 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 18:48:27 »
Jeg tror ret hurtigt det ville koste en visco hvis den skal bruges til 100% træk når motoren i bag ikke kører...

Hvis jeg havde en ekstra syncro stående og pladsen til at rode med det, kunne jeg helt sikkert finde på at gøre forsøget...

Motorstyringen ser jeg ikke som noget problem, det kunne evt. kombineres med en servo der arbejder med dieselpumpen, så skulle styringen af elmotoren blot synkroniseres med styringen af servoen...

Skal det være effektivt skal elmotoren kunne klare regenerativ bremsning, altså at elmotoren kobles ind når der bremses og derved lader på batterierne...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

PARKHAVE

  • Gæst
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #25 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 21:21:29 »

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #26 Dato: 22. Oktober 2008 kl: 10:49:49 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #27 Dato: 23. Oktober 2008 kl: 10:46:09 »
Kan man køre en Syncro med en ASS eller 3H Gearkasse kun på bagerste akse?

Jeg mangler meget viden om Syncroen, men ideen til dette system er perfekt.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #28 Dato: 23. Oktober 2008 kl: 16:21:09 »
Både ja og nej...

Rent forbindelses mæssigt kan du godt, MEN, motorophæng og gearkasseophæng er ikke ens på syncro og alm. 2WD...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Her kommer fremtiden tl vores T3er - muscle car med el ...
« Svar #29 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 16:15:48 »
check this out:

http://e-vanagon.blogspot.com/

Skal lige have tiden til at uddybe indholdet.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963