0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Ja, ja, ja,vi har været inde på det før.MEN spørger allligevel.Er der en fordel i at skifte fra 15/40 til 10/40,når man er indehaver af en WBX med et par 100000 km. på bagen? Nogen erfaringer med det?Spørger genierne, fordi jeg engang var den lykkelige ejeraf en Mercer 300 TD,serie123 (savner den tit stadigvæk).Denne skiftede jeg fra en traktorlignende motorolie til en Mobil 10/40. Det i forvejen lillle olieforbrug faldt til godt nul.Ved godt, det er to helt forskellige konstruktioner. Har heller ikkenoget forbrug nu. Men alligevel. Ellers er alternativet Castrol GTX, nu hvor Duckhams er svær at finde p.t.
Så vidt jeg kan læse efterspørger Harald ikke billige olier. :lol: Han spørger om der er nogen der har erfaring med at skifte fra en 15/40 til en 10/40 på en wbx.
Modernes hochlegiertes HD motorenöl mit syntetischen Additiven.API SJ/CF-4/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, E2. MB 228.1, 229.1, Volvo VDS, MAN 271. Entspricht: VW 505 00, MTU. W5