Forfatter Emne: Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?  (Læst 49060 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #45 Dato: 23. September 2009 kl: 17:03:20 »
Hvad blev det til med de nyere mildere regler om busser, at det ikke længere var nærmeste familie, men flere der gerne måtte køre med, var vi ikke helt ude i børnenes klassekammerater.?

Jeg kunne da godt være med i en Libero fraktion, er der nok testosteron bomber der kører i dem, så skal der nok komme respekt om bilerne med custom flammer op ad siden og genbrugt VW logo på fronten.

Er det ikke en tusse om året her i første omgang og en bagbordsindianer der har andre visioner om sorte udstødninger. Tussen kan jeg gå med til, forbud mod at køre til København er fint med mig. Så det er vel først i anden runde det går galt. IK.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: 23. September 2009 kl: 17:11:19 »
Bare vent ibber. En dag ser du mig måske på vej ned af østervold i en libero. Du må gerne grine, for jeg er sikkert på vej i banken (sammen med de seks andre i bilen);) Er vi som t3 ejere ikke også vant til hånlatter (i mit arbejdsliv færdes jeg med ti knægte mellem 15 og 18 år. De har INGEN t3-forståelse)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: 23. September 2009 kl: 17:13:09 »
Jo, der ligger en højesteretsdom på, at "nære venner" gerne må køre med i en bus til privat buskørsel. Det er en løsning, der forekommer meget attraktiv - masser af plads - lidt know-how med teknologien - vægtafgift på 2 k årligt - kørekomfort og power, der sparker røv. Smider man 100 k, så er der vist en fin 10 prs. bus, så vidt jeg kan se. Og ja - T4 kan ruste, men der er vel intet til hinder for at importere en tysker med 10 sæder?

Nå nu skal mine private bekymringer jo ikke fylde forum helt op - der er 1½ år til jeg skal træffe en beslutning - men måske er det meget klogt at starte lidt i en køreskole. Tak for alle perspektiver, der er bidraget med.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: 23. September 2009 kl: 17:18:42 »
Så mangler du bare 179 der vil garantere at fidusen ikke er væk om et par år.

Du kan lige skrive prisen for D herinde, Jeg har det nemlig heller ikke. Men kan man ikke ligeså godt nappe en Mercedes 20 personers bus når man er igang.?

Kurt
Kurt - 25115788

ibber

• Gæst
« Svar #49 Dato: 23. September 2009 kl: 18:20:02 »
sidder lige her med en tilbagelænet undren , kører i alle sammen kun T3

fordi den er billig ???

fordi den er fed og billig ?

eller bare fordi i syntes den er fed ?

altså i den billige ende har den jo aldrig ligget - så det undrer mig lidt - selvfølgelig er vi alle sammen trætte af at skulle af med flere penge uden at få mere for dem , det er klart , men hvorfor overveje
andre bilmodeller - der er jeg ikke lige med ????

jeg har en fordi jeg syntes det er fedt at ha en vw bus , ikke så meget fordi den er billig eller nemmerer
at holde ved lige end som så meget andet , og jeg er selv en fattig bums under fattigdomsgrænsen , det er fedt at spare penge , men det er ikke derfor jeg har valgt vw bus som transportmiddel.
det er fordi jeg er vild med den/dem.

beklager mit spørgsmål men gik ud fra at det var fordi i var ligesådan - har dog fuld forståelse
for at statskassen tærer på jeres entusiasme .... det gør den også på min - men den knækker mig ikke.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: 23. September 2009 kl: 18:29:49 »
En nyanskaffet bus til 200.000 danske (25.000 euro) koster mig omtrent 3.000 danske månedligt med renter (10%) og afdrag i de kommende 8 år. Det bliver nok til en af de første T5er der kan købes brugt ...
Men ...
3.000 danske månedligt (uden andre momsagumenter) kan ikke sammenlignes med lidt mere i afgifter på min T3 ...
Jeg kan efterfølgende ikke være enige med argumenterne og måske findes der snart nye tekniske løsninger omkring dieselpartikler ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: 23. September 2009 kl: 19:14:06 »
Til alle undrerne:

Jeg har kørt T3 i over 20 år. Jeg har ejet over 15 T3'ere - nogle skrot - andre fine biler. Jeg kan ikke komme i tanker om et sted på en T3, hvor jeg ikke har været, og løseligt anslået har jeg renoveret mere end 50 T3-motorer - bl.a. din Ibbermand. Jeg har 3 brødre, der alle kører T3, og drøfter hyppigt bilerne med dem. På min hjemmeside fylder T3 mere end mit job og min uddannelse. På nærværende forum har jeg skrevet små 4000 indlæg - de fleste af dem forhåbentligt konstruktive og oplysende.

Derfor: Jeg kan ikke lige komme på nogle gode grunde til at beklikke min entusiasme.

Men for mig er T3 ikke en sekt eller et helligt mantra. Det er heller ikke en sjov og sød søndagshobby med blomstrede gardiner i vinduerne. Til gengæld er det en daglig familieslider, der skal levere varen for mig og min familie. Den dag, hvor den ikke kan det optimalt længere grundet økonomiske, lovgivningsmæssige og/eller tekniske forhold, så bliver den stillet hen, til den bliver gammel og sjov, og så kan den blive til søndagshobby. Det vil ske med meget fugtige øjenkroge - som når man skyder en elsket, men gammel og syg hund, men i min sociale og familiære situation er jeg nødt til at have en bil med fri bevægelighed, fornuftig økonomi og et fair fremtidsperspektiv.

Ang. dieselpartikelfliter, så har de relevante regler jo været i spil i Tyskland i flere år, og der er masser af tyske kammerdieselbiler, der kunne høste en grøn plakette med katalysator og partikelfilter. Jeg har dog endnu ikke set den løsning præsenteret på trods af, at markedet må være hungrende i Tyskland.
Bedste hilsner

Jarl

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: 23. September 2009 kl: 19:56:06 »
Det er da rigtigt, at der findes halvstore stationcars med bagudvendte sæder, men jeg ved fra en kammerat der havde en Peugeot et-eller-andet, at med vognen pakket med unger og pakkenelliker gav det utallige skænderier og muggeri om hvem der nu skulle sidde hvor, og ikke mindst HVORFOR de mindste ikke måtte sidde, hvor der ikke lå cementsække, haveslange og diverse andre remedier til brug i sommerhuset. Af og til var de omtalte sæder så blevet "pyntet" lidt med jord fra planteskolen, der havde blandet sig med den tabte halve vaffelis, og nej! Du ville meget nødigt se, hvordan den slæde somme tider tog sig ud indeni. Min "gamle" værkstedsvogn ville have fået en glad smiley i sammenligning.
Når det er sagt, har designet i Espace også tiltalt mig. Desværre har jeg siden min læretid haft en indgroet mistillid til stort set ALT, hvad der er produceret i og af franskmænd. Jeg frygter hver gang, at det betyder en ufattelig masse tid, at reparere selv det mest simple. Et glimrende eksempel blev vist på Discovery: Udskiftning af en almindelig halogen pære i en forlygte. På en Golf kunne det klares på 3 minutter. På den pågældende fransk fremstillede model: En time ! Og det var en garvet mekaniker, der måtte demontere et forhjul, et plastdæksel og derefter kante sine store fingre på de mest besynderlige måder for noget, der på almindelige biler kan klares ved, at bøje sig en smule, med fronthjælmen åben.
Så hold fanen højt, og giv Bondam fingeren.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: 23. September 2009 kl: 20:26:04 »
Ud fra den logiske synsvinkel har jeg 3 biler i garagen:
T3 LLE multivan med 7 sæder i Westfaliastandard
Cabriolet VW 1303 veteranstatus 1978
1200 eksport VW 1963

Ud fra flere synsvinkler og analyser er der ikke behov for noget nyt de kommende 100 år, jeg har endda en option til alkoholmotorer (hjemmekogt) til de luftkølede, derfor ingen behov til andet. Storbyer er ikke på planen, ellers må de gamle biler gerne ind i dette scenario.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

T3Anders

• Gæst
« Svar #54 Dato: 24. September 2009 kl: 22:56:15 »
Nå, jeg har jo kun to og ikke fire poder som dig. Og en Berlingo til når vi skal pakkes ind i bilen allesammen på en gang, med barnevogn og pakkenelliker.

Jeg synes nu aligevel din tråd er spændende læsning, Jarl. Det der D-kørekort og så 10 sæder....."nære venner"....Der er sgu da perspektiv i den løsning. Men et D-kørekort, hmmm? Ferieture to familier, eller bare med nogle af vennerne på kortere tur, der farer jo allerede forjættende tanker rundt i hovedet om skiferier osv.........

Selv om bagudvendte sæder i en st. car er dømt ude, hvad er så status på fx. MB124 i dieseludgaverne, kan der fås noget eftermontering af filter og opnås grøn plakette til dem?

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: 24. September 2009 kl: 23:12:09 »
Citat fra: "T3Anders"
MB124 i dieseludgaverne, kan der fås noget eftermontering af filter og opnås grøn plakette til dem?

Den var vist direkte til Casper!

Ja ti-pers busserne lokker... Men jeg er jo samtidig lidt en sær original, så jeg kan ikke helt smide tanken om varmgalvaniseret undervogn og glasfiber på toppen... hmmmm slaget bølger - hippie Espace fuld af charme - stabile Toyota fuld af kedsommelighed - bevare dejlige T3, der desværre er begyndt at kede mig efter jeg har fået en driftsikker motor i... jeg tror sgu den får fløjte på, så jeg kan få lidt tekniske udfordringer...ja faktisk har tankerne også gået i retning af at sætte TDI stempler og top på 1Y blokken og så lave mTDI og døbe motoren med nogle hensigtsmæssige bogstaver - på med et partikelfileter og så smile bredt... I bund og grund er mit problem måske Legosyndromet. Når bilen fungerer, så er legen slut...
Bedste hilsner

Jarl

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: 24. September 2009 kl: 23:16:28 »
Citat fra: "Jarl"
... I bund og grund er mit problem måske Legosyndromet. Når bilen fungerer, så er legen slut...

:twisted:  Kan godt følge dig i den tankegang, men så skal du bare få dig et arbejde hvor du ikke er hjemme hver dag så er du hurtigt ude over det problem med at løbe tør for projekter. Masser af tid til at få gode idéer og ingen tid til at få dem ført ud i livet  :roll:

Du skriver bare så skal jeg nok give dig et par idéer.... Har vist også et andet mellemværende med dig eller rettere din bror... :oops:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: 24. September 2009 kl: 23:34:04 »
Citat fra: "wilson"
Har vist også et andet mellemværende med dig eller rettere din bror... :oops:

No worries! Ting tager tid - I know - f.eks. er jeg nu på 6. år i gang med at sætte skyggelister op i køkkenet... :oops:
Bedste hilsner

Jarl

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #58 Dato: 25. September 2009 kl: 07:43:45 »
Det skal du ikke tage så tungt jarl - jeg har boet en del steder og det er aldrig lykkedes mig af få samtlige skyggelister op før jeg har solgt og købt noget andet :lol:  :lol:  :lol:

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: 25. September 2009 kl: 14:47:16 »
hvorfor ikke bare tage de 1000kr i straf afgift med et smil. De penge man sparer på afdrag på et kønsløst køretøj kan man så bruge på flybiletter til de hovedstæder der har miljøzoner. midt på ugen kommer man langt for et par hundrede med fly. :0) var det ikke en ide?
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911