Forfatter Emne: ny T3 ejer  (Læst 7669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rasmus137a

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #15 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:15:34 »
ja det en 4 gear okay det vil jeg kigge på.

nej nej et trykrør på turboen altså luft den fiser når den bliver presset men det har jeg skam lokaliseret.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #16 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:26:39 »
Du er sikker på at det ikke er overtryksventilen på indsugningsmanifold der lukker luft ud??

I så fald er der flg. muligheder:

1) Defekt wastegate på turboen så den laver meget højt tryk
2) En skruet turbo der leverer over 0.8 bar tryk (så vidt jeg husker som grænsen for overtryksventilen)
3) Defekt overtryksventil
4) Forkert stillet overtryksventil
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

rasmus137a

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #17 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:29:46 »
hej jamen det er da bestemt meget muligt. jeg kan sagtens køre den op i fart/omdrejninger stille og roligt men så snart pedalen kommer nedaf så fiser den som en blow off den kan både gøre det sådan pfh pfh pfh elller konstant til jeg slipper eller bare et kort øjeblik

er det noget der kan fikses hvis det er ventilen

Mvh Rasmus

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #18 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:36:13 »
Det lyder meget som den ventil der spiller ind...

Du skal først og fremmest have tjekket dit ladetryk, hvis det er voldsomt højt (ligger som standard omkring 0.65 - 0.7) skal du have tjekket om din wastegate på turboen virker...

Du kan også bare stramme skruen i midten af den sorte "bøf" på indsugningsmanifolden, men hvis din turbo laver meget højt tryk kan du ødelægge toppen ret hurtigt så var jeg i dit sted ville jeg finde et manometer og få tjekket hvor meget turboen leverer af tryk under belastning...
Mvh. Morten Trab

rasmus137a

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #19 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:40:53 »
ja selvfølgelig det ku jo sagtens ske da det ikk er mig der har skiftet motoren hvad kan den maks tåle at køre med mhs. til holdbarhed 0.8eller skal man holde sig til std

Rasmus

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #20 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:42:42 »
Det er helt afhængigt af hvor tit du vil skifte motor...

LLK monteret og 1 bar er der vel ikke noget i vejen for, men hvis du har din motor kær så hold dig lige omkring standard...

Jeg har i sin tid uden problemer kørt 0.75 bar..
Mvh. Morten Trab

Mølle

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #21 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:44:39 »
Jeg er enig med Morten. Start med at tjekke hvordan ladetrykket opfører sig, når du kører i 3. gear med god belastning på (tung trailer eller op ad bakke)

Hvis ladetrykket stiger til over 6,5 for så pludseligt at dykke til ca. 2 bar samtidig med at du kan høre lyden, så tyder det på, at din turbo yder for meget. Du kan forsøge at stramme justerskruen i overtryksbøffen mens du stadig har måler på, og se hvor meget trykket stiger over 6,5. Måske er der skruet lidt på pumpen for at hive lidt ekstra heste ud af den, og det går nok et stykke tid...... men hvis westgaten ikke åbner så laver turboen ...erdudasindsygaltformeget....... og så går det hurtigt på flere måder... skru op for pumpen, for nu får motoren rigeligt med luft, så den kan tage meget mere..... I kort tid.....

-eller du kan prøve med et dask med en hammer på westgaten for at se om du kan få ventilen løsnet.

har den forrige ejer bare skruet trykket op, så skru det tilbage ved at løsne pinolskruen i enden af westgaten.....

rasmus137a

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #22 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:49:39 »
det lyder godt er mekanikker så det ikk noget problem at skrue men ladetrykket på sådan en svend samt placeringen af diverse dysser og ventiler ligger alltså ikke gemt i min paratviden ;)

Mølle

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #23 Dato: 28. Marts 2010 kl: 19:14:46 »
Citat fra: "rasmus137a"
det lyder godt er mekanikker så det ikk noget problem at skrue men ladetrykket på sådan en svend samt placeringen af diverse dysser og ventiler ligger alltså ikke gemt i min paratviden ;)

Selvfølgelig... bare husk at det er den på laddet, som er rallybilen... :wink:

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #24 Dato: 28. Marts 2010 kl: 19:17:17 »
Og nej, det er ikke 6,5 bar det er 0,65 bar :D
Mvh. Morten Trab

rasmus137a

• Gæst
ny T3 ejer
« Svar #25 Dato: 28. Marts 2010 kl: 21:58:23 »
argghh blackchart det ku du godt have sagt jeg har skruet i over en time ku kun få den op på 5 bar hahah det gas.. den havde jeg nok luret

Mølle jeg kan ikk garantere at der kan blive taget fejl en morgen i ny og næ