Jeg er enig med Morten. Start med at tjekke hvordan ladetrykket opfører sig, når du kører i 3. gear med god belastning på (tung trailer eller op ad bakke)
Hvis ladetrykket stiger til over 6,5 for så pludseligt at dykke til ca. 2 bar samtidig med at du kan høre lyden, så tyder det på, at din turbo yder for meget. Du kan forsøge at stramme justerskruen i overtryksbøffen mens du stadig har måler på, og se hvor meget trykket stiger over 6,5. Måske er der skruet lidt på pumpen for at hive lidt ekstra heste ud af den, og det går nok et stykke tid...... men hvis westgaten ikke åbner så laver turboen ...erdudasindsygaltformeget....... og så går det hurtigt på flere måder... skru op for pumpen, for nu får motoren rigeligt med luft, så den kan tage meget mere..... I kort tid.....
-eller du kan prøve med et dask med en hammer på westgaten for at se om du kan få ventilen løsnet.
har den forrige ejer bare skruet trykket op, så skru det tilbage ved at løsne pinolskruen i enden af westgaten.....