Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #60 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 21:36:50 »
Citat fra: "Jarl"
består i at tage en almindelig 2,0'er med 115 hk og lade synsmanden forstå, at det er en 84-hestes fra en T4.
.

Kan man ikke se forskel på motorens koder his man er synsmand???

AAM - er det den "almindelige 2,0" ???  Og er det fra Golf???

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
BODIL fra Fyn
« Svar #62 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 08:05:40 »
Var det ikke en ide at starte med at afmontere topstykket. Så kan du vel se hvad der er galt, man kunne vel være heldig at det blot er en defekt ventil der skal skiftes. Det er vel tosset at tage sorgerne på forskud inden defekten er fundet.
Jeg har haft lignene problem med en JX engang. Der var ingen kompression på cyl. 4. Det viste sig at ventilhovedet var knækket af, kilet sig fast i sædet i topstykket.
Ventilsædet blev fræset op og en ny ventil til 110.kr monteret. En overkommelig opgave.
Det var da værd at prøve inden du fylder gårdspladsen op med stinkende bencinmotorer af tvivlsom kvalitet.
woodhat
8585  glesborg

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
BODIL fra Fyn
« Svar #63 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 08:08:49 »
Citat fra: "woodhat"
stinkende bencinmotorer


 :shock: , der er da ikke noget mere lækkert at stå og dufte med når man fylder benzin tanken.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #64 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 08:20:11 »
@ woodhat: Jeg skruer ikke selv på den, men har til gengæld en af vores "brødre" til at kigge på den. Og jeg har fuld tillid til at han har undersøgt hvad der kan undersøges inden den store adskillelse....
Der var også noget galt med underkompression + moget mere jeg ikke har forstand på..

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #65 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 10:58:24 »
Thomas, det her er da vist det billigste bud:
http://www.dba.dk/vw-golf-3-aarg-1992-motor-og/id-77545399/

Og den holder sig jo indenfor de 20% effekt. Hvis jeg ikke lige selv havde en PB og en ABS liggende så hentede jeg den selv  :wink:
VH
Morten
61 78 74 02

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #66 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 11:44:25 »
Få din kammerat til at rykke toppen af og tá den der fra fejlen kan nemt ligge i topstykket, din blok kan jo ment være iorden
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #67 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 12:26:28 »
Hvis der er underkompression vil jeg mene at fejlen nok mest sansynligt ligger i blokken, den var vel knækket en stempelring eller noget i den stil...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #68 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 13:05:40 »
Af med toppen af med toppen :-)
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
BODIL fra Fyn
« Svar #69 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 13:07:06 »
Ja det er altså hos mig at Thomas's Bodil er "punkteret". Der er 0 komp. på cyl 4. Når jeg blæser luft ned i dysehullet via en adapter
 suser det op ved toppen når ventilerne er lukkede. Ergo gætter jeg på en stempelskade. Om cyl. er skadet kan først ses ved at skille
 den ad.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #70 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 13:16:19 »
Mener du op af udluftningen på ventildækslet, Jønne??
I så fald vil jeg helt sikkert sige stempelskade, enten en knækket ring eller et brændt hul i stemplet (sidst jeg kiggede på bilen og så motoren igang var der TYDELIGT en dyse der enten hang eller ikke sprøjtede som den skulle)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
BODIL fra Fyn
« Svar #71 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 13:38:59 »
Jeg har afmont. ventildæksel. Når jeg blæser ned i adapteren suser det op fra bunden af motoren. Dyserne har ens
 åbningstryk og fin forstøvning. Jeg havde besøg af Thomas for ca 3 uger siden hvor jeg kommenterede dens ujævne
 tomgang. Når der kom lidt omdrejninger på lød den ok. Gløderøret er også intakt, så det er ikke spidsen fra sådan et
 der har gjort skade. Indsprøjtningstidspunkt har jeg ikke tjekket og hvor vidt remmen er 100% timet er heller ikke
 kontrolleret. Den er ikke fin og skulle meget snart skiftes hvis ikke den skulle gøre det selv.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #72 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 13:51:06 »
Har vi gang i noget oddset? Så vil jeg lægge min daler på, at der ikke er decideret skade på hverken cylinder eller stempel, men at begge dele er slidt til hysterisk store tolerancer. Been there, seen it - far too often...

Min påstand er, at EA827-blokken kan simpelthen ikke køle den 4 cylinder tilstrækkeligt til, at den kan magte en belastet turbokammerdiesel.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
BODIL fra Fyn
« Svar #73 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 14:30:26 »
@Jarl. En daler. Kylling :wink:

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #74 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 14:42:25 »
Sorry - har ikke mere - er stadig i gang med at genrejse økonomien efter et par og tyve år med T3-diesel. Dog - siden oktober sidste år er det gået meget bedre ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!