Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #120 Dato: 20. November 2011 kl: 11:16:45 »
GODT RÅD SØGES::

Hvordan og med hvilket værktøj kan jeg skrue ventilen af??

Jeg kan ikke få en ringgaffelnøgle ned over ventilen da der ikke er plads i siderne (se billede), hvordan har I andre gjort??

Jeg skal vel for h...... ikke skille pumpen af for at skifte den? vel?

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
BODIL fra Fyn
« Svar #121 Dato: 20. November 2011 kl: 12:08:20 »
jeg ville løsne et af dysse rørene og se om der kommer juice frem til dysen, som det første. Kommer der diesel frem til pumpen? kunne være fødepumpe som hænger.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #122 Dato: 20. November 2011 kl: 14:10:48 »
Dyserør er løsnet, der er masser af diesel.... Så ventil må være ok.

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #123 Dato: 20. November 2011 kl: 16:29:10 »
mærkeligt, så kan det være dysserne som har sat sig. Men ryger den hvidt/gråt når du prøver at tørne på starteren?
Morten #9

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #124 Dato: 20. November 2011 kl: 17:42:54 »
Ryger grå røg når den tørner..

Har lige trukket den igang, og så starter og kører den som en mis........

Nu får den ny starter, ny stelforbindelse til starter og ny tændingslås, så må vi se om ikke det bringer held..

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #125 Dato: 20. November 2011 kl: 17:52:52 »
Så er der juice hvor det skal være. Så er det dine gløderør, relæet eller bladsikringen. På min Whitestar havde jeg samme problem. Det var både gløderør og bladsikringen. Den skulle tørne på starteren i meget langtid og så lagde den hele Frb. i tyk hvid dieselrøg :)
Morten #9

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #126 Dato: 20. November 2011 kl: 18:30:45 »
Helt på linie med Hawaii her...NØJAGTIGT samme symptomer som da min ikke ville starte i Mammutpark (hvor ledningen til gløderør var knækket)...
Bare spørg Mølle, Bo, Hawaii, Svinningebussen osv. hvor meget Højben "dampede" indtil vi fandt fejlen :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #127 Dato: 29. November 2011 kl: 17:53:17 »
Ny update:

En ny turbo, Ny starter, ny vandpumpe og ny og forbedret stelforbindelse senere....

... Bodil kører, og kører egentligt udemærket...

JXéren som er i nu virker dog til at være knabt så moment stærk som AAZéren med ringe turbo.. Jeg skal køre bilen lidt anderledes i gearingen nu, men det er da kun en vane sag.. Den store foramdring er dog at bilen STARTER og kører - skønt..

Dog er løsningen dog stadig midlertidig, da vi stadig ser en benzin motor for vores nethinder..  

Jeg vil gerne op i hastighed på motorvejen og ned i vægt afgift..  Her en motor i kikkerten.. Motorkode RB.. 90 hk.. sidder i fungerende passat fra 1991 km. 160000... til en god pris

Men er lidt usikker på at kaste mig ud i det, da jeg ligesom denne gang IGEN skal have hjælp til operatonen... Jeg er lidt træt af at jeg ikke har tekniske færdigheder til motorskift, føler mig hæmmet ...

Nå men Bodil er glad, so far..  ;-)

Bo

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #128 Dato: 29. November 2011 kl: 18:09:29 »
Jep  been there done that mht. den grå røg...

Og selvfølgelig føles en JX´er anderledes end din gamle AAZ, den har ikke samme moment eller overskud, du er så at sige gået den "forkerte" vej.

Men dejligt at se at du er kørende igen

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #129 Dato: 29. November 2011 kl: 18:38:26 »
Prøv lige at kigge godt efter på motorkoden igen. Jeg vil æde min gamle hat på, at den hedder RP. Det er en "gamle udgave" af ABS. En herrerobust motor, som i titusindvis har gjort tjeneste i Passat, G2 og A80. Hvis den i øvrigt ikke er voldtaget, så kan du ikke gå galt i byen med den, og der er stumper til den på ethvert gadehjørne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #130 Dato: 29. November 2011 kl: 18:42:01 »
DET ER EN RP... Skrev bare forkert..
  ;-)

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #131 Dato: 04. December 2011 kl: 19:01:35 »
How long can a man be strong??

Det er som om at al uheld skal ramme os/mig..

Efter montering af JX motor i sidste weekend, har vores bil kørt fint i den sidste uges tid, jeg har kørt forsigtigt og den har ikke voldt problemer.. Lidt svært at starte HELT kold, men det regner jeg med er den manglende koldstartsfunktion.

Igår var jeg et smut i Silkeborg og nu er vi desværre ikke kørende mere.. ;-(

Jeg tjekkede olie inden jeg kørte hjemme fra om morgenen og fyldte op ca. 1L, og kørte afsted mod Jylland.. Jeg nåede fint frem og på vej hjem tanker jeg brændstof i Horsens, her fylder jeg yderligere ca. 1L olie på, tjekker igen og oliepinden viser ½ - 1 mm fra top-markeringen.. Fint nok - afsted mod Fyn.. Omkring Odense (125 km) ændrer motoren lyd - lidt højere "klang" og jeg holder straks ind i nødsporet, og stopper motoren... Nu vil den ikke gå igang og desuden lyder det som om at starteren har svært ved at tørne motoren.. Jeg tjekker olie med det samme og igen efter ca. 15 min... der er kun olie på så det akkurat kan ses på oliepinden..

Jeg har ikke været over 90 km/t og ikke presset motoren overhoved!!!

Iøvrigt kan jeg sige at den kører 13 km/l, trækker nogenlunde, ryger ikke, og "lyder" (i mine ører) fint.. Indtil igår altså..

SKRIG * RÅB * GRÅD

Hvad fanden har jeg gjort den store T3-GUD??? Hvis ikke jeg havde held i kærlighed skulle man tro at der var "nogen" efter mig... FUCK JEG ER TRÆT AF MIN BIL..

Og lige en smut i Næstved i svigermors nye Opel Astra OG JEG SAVNER ALLEREDE  MIN T3 IGEN!!   :cry:

Offline kenny19821

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #132 Dato: 04. December 2011 kl: 19:09:59 »
Kørte 20.000km på 11mdr i min gamle T3 1,6D og den bruge ca 0,5l ud over olie Skift. Det lyder da helt tosset at den bruger så meget
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
BODIL fra Fyn
« Svar #133 Dato: 04. December 2011 kl: 19:31:40 »
mon ikke Bodil kalder på en benzinmotor

Offline gunnar6690

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #134 Dato: 04. December 2011 kl: 19:45:41 »
Synd det skal drille sådan. Jeg gider ikke mene hverken godt eller skidt omkring Bodils motor, men synes helt klart det er den trælse side af at eje en T3 , især dieseludgaven. Håber Du får lidt held i fødselsdagsgave og Bodil måske kan få et mere stabilt helbred i julegave. Pøj pøj med hende
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug