Forfatter Emne: Fra 2,0cu til????? forslag  (Læst 6272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Dato: 28. August 2011 kl: 20:48:24 »
Hey er træt af min 2,0cu da den er lidt dyr at køre i noget der har nogle forslag til ombygning af motor evt 75hk fra golf 3 ??????

kan jo sælge mine 2 cu motor for 4-5k ???????


forslag evt en der vil lave det da jeg er flyttet til aalborg og ikke har værksted mere
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #1 Dato: 28. August 2011 kl: 20:52:42 »
jeg begyndte at bygge min "twinslider" om fra cu til adz. Det største arbejde er i vandet. Du mangler vange over køler, gevind i bunden til kølerbeslag. Du mangler også gevind til motorbøjler, instrumentbræt indmad skal skiftes til vand. Det kan sagtens lade sig gøre, men det tager mere end en weekend  :wink:

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #2 Dato: 28. August 2011 kl: 20:57:45 »
uha nu har jeg opgivet hehe   :-(
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #3 Dato: 28. August 2011 kl: 21:08:01 »
Citat fra: "kenny19821"
uha nu har jeg opgivet hehe   :-(


det var ikke det jeg mente, blot der er en del arbejde  :wink:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #4 Dato: 28. August 2011 kl: 21:30:46 »
Er der aldrig nogen der har eksperimenteret med at sætte en køler ind i "gællekanalerne" bagerst? Der må da være lidt sus fra vinden? Alternativt kunne du også lave et falsk reservehjul forrest med en køler i! Jeg syntes det ville være synd at skære den smækre LBX-front af. Måske skulle man rent faktisk flytte reservehjulet ud foran, så var der jo plads til køler, blæser og hele svineriet under bilen??? come on guys, det må da kunne lade sig gøre (og JønneUkendt har en billig motor!)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #5 Dato: 28. August 2011 kl: 21:39:03 »
OBS!!! Det er ikke nødvendigt at lave ekstra hul i fronten. Så længe der er tale om konvertering til wbx får den nok køling
 igennem hullet ved lygterne.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #6 Dato: 28. August 2011 kl: 21:39:36 »
jeg tror såmænd ikke der er behov for at skære det nederste hul til en benzinmotor. Det blev jo introduceret til den varme diesel.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #7 Dato: 28. August 2011 kl: 21:58:02 »
Hvis din CU motor er iorden kører den nok næsten lige så langt på literen som R4.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #8 Dato: 28. August 2011 kl: 22:08:48 »
Med fare for at afsløre min himmelråbende uvidenhed:
Er det ikke netop sagen med LBX (og WBX) HVIS den er trimmet og i orden kører den 10km/l +, men de er bare aldrig i trim mere end 14 dage ad gangen.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #9 Dato: 28. August 2011 kl: 22:14:27 »
Så langt så godt hvem kan trimme en Cu så den bare er iorden her i Jylland uden det koster 5k haha det er vel også en skam at sætte anden motor i når den er så org
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #10 Dato: 28. August 2011 kl: 22:22:20 »
er der ikke nogen hardcore luftblaser folk i AA? måske en lettere fod å æ speeder vil gøre det :0) men nu har en t3 jo noget med aerodynamik
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #11 Dato: 28. August 2011 kl: 22:58:32 »
Hehe jo der er flere men kun 2 der kan men de har il for meget tid . Bor enda 300 meter fra klubben :-( :-)
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #12 Dato: 29. August 2011 kl: 14:56:50 »
Du skal da bare lave en 2,4 type4 som denne?

http://www.youtube.com/watch?v=Ml3OysUdRRE
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #13 Dato: 29. August 2011 kl: 20:53:27 »
Kører omtalte CU med hydro eller kun på stænger og vipper?
---
Foreløbig har jeg kun justeret Type1 ... måske kan jeg hjælpe lidt hen ad vejen ...
Man skal skifte:
Tændingsblade (Zyndkontakte 7,00 euro)
Tændingsrør (Zyndkerzen 10,00 euro)
Fordeler (Verteilerkappe 9,00 euro)
Fordelerfinger (Verteilerfinger 6,00 euro)
Tændingskabler (Zyndkabel 10,00 euro)
evtl. kondensator 10 euro

For at kunne justere og optimere forbruget justeres først "Schliesswinkel" og efterfølgende OT på din CU ... ligesom med de andre Type1 motorer ... efterfølgende kigger man på karburator hhv. begge karburatorer. Syncroniseringen skal være optimalt såfremt der er 2. Dette kan kun testes med en gammeldags "Syncrontester" ... og såfremt der kun er 1 karburator, så skal den tjekkes, muligvis renses og accelerationsdyssen skal nedjusteres ...

Visdommen er tændinigen og de nye dele til tændingen. Den perfekte forbrænding med en mindre reduceret karburator giver en reducering af forbruget. Her ligger der op til 30% besparelse. Flere gamle luftkølede motorer - især 1300ccm type1 - har pga. forkert justering for meget forbrug.

Nu har jeg øvet mig i det i 25 år, det er lidt svært at forklare noget der til dels også sker med "følelser", men vejen er nævnt.

Jeg bruger en 12volt pistol til det med begge nævnte målefunktioner.

Bedste hilsner
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Fra 2,0cu til????? forslag
« Svar #14 Dato: 29. August 2011 kl: 23:17:57 »
Lige lidt til at supplere Jens, håber han tilgiver mig. Men bare for forståelsens skyld :)

1. Fordelerfinger = Rotor og Tændingsblade = Platiner
2. Schliesswinkel = Kamvinkel, et måleudtryk for tiden imellem platinerne åbner
3.Hvis de gamle platiner er blå af varme, er kondensatoren færdig og SKAL i så fald skiftes.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug