Kører omtalte CU med hydro eller kun på stænger og vipper?
---
Foreløbig har jeg kun justeret Type1 ... måske kan jeg hjælpe lidt hen ad vejen ...
Man skal skifte:
Tændingsblade (Zyndkontakte 7,00 euro)
Tændingsrør (Zyndkerzen 10,00 euro)
Fordeler (Verteilerkappe 9,00 euro)
Fordelerfinger (Verteilerfinger 6,00 euro)
Tændingskabler (Zyndkabel 10,00 euro)
evtl. kondensator 10 euro
For at kunne justere og optimere forbruget justeres først "Schliesswinkel" og efterfølgende OT på din CU ... ligesom med de andre Type1 motorer ... efterfølgende kigger man på karburator hhv. begge karburatorer. Syncroniseringen skal være optimalt såfremt der er 2. Dette kan kun testes med en gammeldags "Syncrontester" ... og såfremt der kun er 1 karburator, så skal den tjekkes, muligvis renses og accelerationsdyssen skal nedjusteres ...
Visdommen er tændinigen og de nye dele til tændingen. Den perfekte forbrænding med en mindre reduceret karburator giver en reducering af forbruget. Her ligger der op til 30% besparelse. Flere gamle luftkølede motorer - især 1300ccm type1 - har pga. forkert justering for meget forbrug.
Nu har jeg øvet mig i det i 25 år, det er lidt svært at forklare noget der til dels også sker med "følelser", men vejen er nævnt.
Jeg bruger en 12volt pistol til det med begge nævnte målefunktioner.
Bedste hilsner
Jens