0 Medlemmer og 26 Gæster læser dette emne.
@cylindersnask - hvis det er det rustfarvede oven på stemplet i i den ene side er det kølevæskeafmonteringslidtspånerafenartsnask, der ikke kan tåle ilten i frisk luft og derfor "ruster" - tror jeg nok :lol:
Jeg fortsætter denne lange tråd med en række spørgsmål til samling af motoren.Ang belægninger på ventiler, så har jeg læst at folk ligefrem fjerner dem med stemmejern. Hvad mener i er den bedste metode?What? Lad du roligt ventilerne sidde i fred - ikke pille!Skal stempler, cylindre og hele bunden renses / vaskes / på anden måde nusses om inden samling?Nej. Du samler alt smuld op af cylindren med en olievædet klud, og så renser du pakfladerne og blæser ned i bolthullerne så du ved, at der ikke står noget skidt dernede. Jeg kan ikke finde en toppakning hos Hovwdiaudi. Jeg får bare "Pakningssæt uden toppakning". Hvor kan jeg finde den?Prøv at søge på det overraskende ord "toppakning" :wink: Så fremkommer denne på side tre, som du skal bruge: http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=196623Jeg ringede til min lokale reservedelspusher som forklarede at der er tre forskellige tykkelser af toppakningen. Det var noget med at man kan se en "flap" med et antal huller fra 1-3. Kan i fortælle noget om det?Nemlig! Du har tre. Kig minutiøst på din. Kig på midt på i den side, der vender ud mod dieselpumpen. Der er en lille udposning, hvor der er tre små tilsyneladende unyttige huller på række.Slet ingen der kender nogen som sender 12.9 bolte med posten?Nej. Der er formentlig ingen, der gider at pakke en af dem og to af dem til i alt 3,75 + porto. Bolte købes i hele kasser. Vil man ikke det, så må man bevæge sig til et sted, der har dem og supplere godt op i kaffekassen. Biltema har lidt, men ikke meget.
Jeg ringede til min lokale reservedelspusher som forklarede at der er tre forskellige tykkelser af toppakningen. Det var noget med at man kan se en "flap" med et antal huller fra 1-3. Kan i fortælle noget om det?
Prøv at søge på det overraskende ord "toppakning" :wink: Så fremkommer denne på side tre, som du skal bruge:http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=196623
Nej. Der er formentlig ingen, der gider at pakke en af dem og to af dem til i alt 3,75 + porto. Bolte købes i hele kasser.
Jeg har lige været tråden igennem og på side 11 kan jeg se at du en klasse 12.9 bolt monteret i krumtappen, så der var du lidt heldig.
Har du en god momentnøgle til at spænde toppen ned med ?
Hvis det drejer sig om 12.9 bolte til remskiverne på krumtappen, så skal du være velkommen til at kigge forbi og få 4 bolte af mig.