Forfatter Emne: Projekt 1.9 TD til Højben  (Læst 161331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #225 Dato: 12. December 2009 kl: 10:41:21 »
Okay, kan se (ud fra gearkasseberegneren) at du rammer de 100 lidt før jeg gør, linien for mit 4. gear ligger lige under dit 5. gear...

Fatter det ikke rigtigt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #226 Dato: 12. December 2009 kl: 10:46:26 »
Men undervurdér ikke betydningen af grove brede dæk. På fruens Astra er der mærkbar forskel på ydelse og forbrug afh. af, om den kører på sine 195'er vinterhjul eller 235'er sommerhjul. Når sidstnævnte er slidt op, så bliver de erstattet af 185'ere. Når jeg fortæller det til mine elever, så begriber de for alvor, hvad der ligger i at blive gammel...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #227 Dato: 12. December 2009 kl: 12:07:01 »
Jeg havde forstået det sådan at du generelt manglede overskud, men at det bare ikke var så udtalt i 1-3 gear (medmindre du sætter en trailer på). Det er den opfattelse sammen med et brændstofforbrug, der vist er liiige i overkanten der gav mig mistanken om at noget er galt. Jeg har heller aldrig kørt med større ruller end 205 14.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #228 Dato: 12. December 2009 kl: 14:07:02 »
Den leverer noget nær JX effekt i bundtræk, dog ikke noget af betydning i 4. gear, men den kan ikke trække noget i toppen, der er den helt død...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #229 Dato: 13. December 2009 kl: 07:27:58 »
Noget nær jx_effekt. I bundtræk? Min pointe er netop at en nyrenomalet 1,9 skal føles mærkbart bedre i bunden end din gamle livstrætte jx.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #230 Dato: 13. December 2009 kl: 11:10:34 »
Tror vi snakker forbi hinanden, eller også udtrykker jeg mig forkert...

Mener at den effekt jeg mærker i bundtræk på 1Y'eren svarer ca. til hvad JX'en kunne levere når den arbejdede med fuldt turbotryk omkring de 3500-4000 RPM...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #231 Dato: 13. December 2009 kl: 12:34:42 »
Ah, så er jeg med
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #232 Dato: 13. December 2009 kl: 12:49:06 »
Nemlig. Min gamle JX havde nul og nix effekt i bunden, det har den nye 1Y, tilgengæld mangler den så noget i toppen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #233 Dato: 26. December 2009 kl: 22:31:50 »
Sejtrække, det kan den i hvert fald :) Det fik jeg testet idag :)

Speederkablet knækkede da vi skulle hjem fra hestene og skulle lige op på toppen af en bakke for at få nok fart på til at jeg kunne aktivere fartpiloten, så det hed tomgangs kørsel i 1. - 4. gear..

Nu er det blevet lappet sammen med en kronmuffe, så håber jeg det holder til der kommer et nyt kabel fra Hovwdiaudi...

Håber ikke det er for besværligt at skifte..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #234 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:41:36 »
Det slog mig idag, kan hele grunden til min manglende trækkraft ligge i at indsugnings manifold er med runde huller og topstykket kun er med D der ligger ned??

Kom til at sammenligne pakninger på AAZ og JX igår og tænkte egentligt ikke nærmere over det før idag...
Skal jeg i virkeligheden ud i noget med at tilpasse hullet i topstykket så det passer til manifolden?!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #235 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:45:24 »
det mener jeg os at jarl har skrevet engang!
og ja der skal altså noget luft til i diesel!
så det nå være dit næste projekt :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.007
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #236 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:45:38 »
lyder spændende. dvs topstykket er beregnet til aaz og turbo. mens topstykke til 1y er anderledes. ?
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #237 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:46:59 »
Citat fra: "poot"
lyder spændende. dvs topstykket er beregnet til aaz og turbo. mens topstykke til 1y er anderledes. ?


nej morten kører jo med cs indsugning og udstødning!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.007
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #238 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:47:36 »
Citat fra: "verner"
det mener jeg os at jarl har skrevet engang!
og ja der skal altså noget luft til i diesel!
så det nå være dit næste projekt :)

Turbo
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt 1.9 TD til Højben
« Svar #239 Dato: 29. Januar 2010 kl: 13:50:36 »
Allerhelst vil jeg undgå varmekilden (turbo), men jeg mangler i den grad kraft i bilen når det hedder 4. gear...

Topstykket er et AAZ topstykke, men med CS indsugning og udstødning...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan