Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 207235 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #195 Dato: 05. September 2010 kl: 20:54:37 »
Nå Jarl, kører det for dig ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #196 Dato: 05. September 2010 kl: 21:51:41 »
Det kører, synes jeg. Toppen er lagt på og spændt i moment, ventildækslet er malet (bling-bling, Mølle), et par knækkede støttebolte til forrøret er svejset ud af manifolden og så strandede det videre arb. på, at familien ville i skoven med bedste forældrene. I morgen er der jo det besvær, at man skal på job, men så kan jeg lige benytte lejligheden til at hente 8 nye støttebolte til udst.-manifolden og en flok kobbermøtrikker. Mit bedste skøn er, at selve motoren er monteringsklar i løbet af et par dage. Men så kommer al customarbejdet - lave en udstødning og finde det optimale sted til kat'en, tilrette ledningsnettet, skifte omdrejningstælleren, finde og placere en benzinpumpe, udtænke et luftfiltersystem, så den kan suge kold luft i stedet for den sure iltfattige motorrumsluft, lave AAZ-tricket med oliepinden osv - så der er et stykke vej igen, men selve kværnen er jeg toptilfreds med - for pokker den er godt sat sammen sådan en ABS
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #197 Dato: 05. September 2010 kl: 23:46:46 »
Mums!!!

Ps. Jarl, der er mange der bare banker indmaden ud af kat'en, så der er ekstra heste...

Husk, din bil bliver målt på forurening i.ft. 1986? værdierne, det klarer ABS'en også uden indmad i katten... (Har jeg hørt)


Mht luftfilter, jeg har overvejet at flytte luftfilter ind i siden af bilen ved D-søjlen, så der kommer mere kold luft ned til luftfilter.

Men:
1, Hvor meget vil det betyde reelt set? Der må være rimelig meget turbulens i motorrummet når man kører, og er temperaturen så forskellig?
2. Et luftfilter der spærrer for luft fra D-søjlen, er vel med til at gøre motorrummet endnu mere varmt?
3. Måske man bare skal lægge luftfilter ned under blokken, lige over udstødning. Der kommer tonsvis af frisk luft under bilen, men også snask og snalder der hurtigt kan blokere luftfilter.

Men, måske jeg skulle se og finde en WBX luftfilterkasse og montere, sitedetfor det K&N filter jeg har på pt........
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #198 Dato: 06. September 2010 kl: 22:46:50 »
Du skriver at ventilstyr pakninger er skyld i olieforbrug på audi motorer!!  Jeg er meget enig, men nu til sagen... har du nogle erfaringer at dele ud af mht. at skifte dem oppe fra??
Carsten

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #199 Dato: 07. September 2010 kl: 07:06:12 »
Super fedt at læse denne tråd. Jeg har i et stykke tid også overvejet at skifte til benzin. Mit mål var en sund T3er. Det har jeg fået, og med en egenvægt på 1325 kg selvom det er en LLE. Jeg vil nok gå efter en WBXer til min. Men jeg har kun prøvet at køre min egen 1,6TD. Jeg vil høre om der er nogen som vil lade mig prøve en tur (evt bare ved siden af) for at mærke forskellen mellem ABS og WBX. Kan man bruge samme tank som i dieselen? Jeg regner med at starte på det næste år. Nogen erfaringer med afgiften til staten for ombygningen?

Mads-kaa jeg fik forlagt dit nr. Vi snakkede sammen før jeg købte min LLE om en tur i din. Hvis det stadig er vil jeg gerne prøve den. WBX manden jeg har lidt på fornemmelsen at du har erfaring med WBXer- Kunne det være muligt at ringe  til dig? Send evt en besked så ringer jeg op.

Hilsen Peter   TLF 31717970  eller  22703194
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #200 Dato: 07. September 2010 kl: 08:59:26 »
@Peter: Du er også velkommen til en tur i Frk G, der holder på 2100Ø - lige rundt om hjørnet fra dig, også med ABS R4I
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #201 Dato: 07. September 2010 kl: 09:31:18 »
Det ville være super. Har du et nr jeg kan fange dig på?
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #202 Dato: 07. September 2010 kl: 09:39:41 »
@Carsten. Jeg tror, at det er noget bøvl at skifte paraplyer ovenfra. For det første skal stemplet parkeres, så det kan støtte ventilen, når du aflaster fjederen, og desuden sidder ventillåsene tit fast i fjedertallerkenen, så de skal have et klask for at løsne sig - det klask kommer så ovenpå stemplet. Desuden skal der enten noget dyrt originalværktøj eller noget fantasifuldt fusk til at trykke fjedrene sammen, for ventilstammerne sidder meget dybt i 827'er motoren. Set i lyset af, hvor nemt det er at tage toppen af på sådan en maskine, så tror jeg at jeg ville vælge det - så har du også let adgang til at skifte styrene, hvis det skulle være nødvendigt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #203 Dato: 07. September 2010 kl: 14:16:34 »
Tak for svar

Det er en audi motor som har sammme problem med olien ,men denher har 30 ventiler, og knap så nem at ta ud.øvøv  Jeg så en billed tekst i so wird ge.. men tvivlede osse på at det var så nemt!
Carsten

kollebubber

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #204 Dato: 08. September 2010 kl: 14:21:06 »
Hej Jarl. Ka du hjælpe med en Turbo  der duer til t3 bus "Retrobussen" som jeg har købt af tony...
Hilsen Bech (kollebubber)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #205 Dato: 10. September 2010 kl: 19:15:37 »
Nu er jeg så nået til benzinpumpen. Hvad kører I med? Jeg kan se, at ABS-motoren originalt bliver fodret med en 1,2 bars pumpe. Og Allan kører med en Volvopumpe. Kan du huske hvilken, Allan?

Den originale fra wbx laver 3 bar - det er vist overkill?

Hvad kører du med JJ?

(@Kollebubber: Turboer og Jarl er som hund og kat - vi afskyr hinanden, så nej desværre.)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #206 Dato: 10. September 2010 kl: 19:37:40 »
Jarl, der sidder et eller andet og summer under vognen. Tror det er pumpen, Har ikke set på den, den fungerer bare :) Overvejer at ændre lidt på benzinslangens 'sløjfe' som bypasser injektor og sikrer rundløb. Tag benzinpumpe fra din donorbil til at starte med, så er du igang.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #207 Dato: 10. September 2010 kl: 20:05:46 »
I donorbilen sidder den i tanken, men kan selvf. godt udopereres - dog alligevel - det er noget bøvl, hvis jeg kan finde noget andet, der passer...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #208 Dato: 10. September 2010 kl: 20:09:00 »
Ah - OK :-)

Min kunne godt ligne en standard WBX eller lignende. Det er en cyilmderformet dims under bilen.

Den summer og virker :-)

Eneste ting jeg tænker på, er at når jeg monterer mit 5KW luftfyr med egen benzinpumpe, om jeg så ikke skal suge fra benzin-retur fra motorrummet, istedetfor benzin frem på tryksiden af pumpen.

Apropos pumpe. De originale indsprøjtningstanke har skvulpeplader indbygget. Det er der ikke i min tank - så når jeg drejer til højre med     lav benzinstand hoster motoren.

Det er en meget godt måde at detektere hvornår derer ca 5 liter tilbage, meget mere pålideligt end tankmåler :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #209 Dato: 10. September 2010 kl: 20:14:57 »
Du kan enten bruge den originale fra de tidligere modeller (før '92)

Ellers kan en uorg bruges. Du skal så vidt jeg husker skal have ca 3,5 bar til rådighed.

Har måske en på hylden kigger lige om lidt....
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)